Ce trebuie să mâncăm pentru a ne reduce colesterolul

Ce trebuie să mâncăm pentru a ne reduce colesterolul
Ce trebuie să mâncăm pentru a ne reduce colesterolul

Colesterolul este o problemă din ce în ce mai întâlnită în vremurile acestea, nivelul fiind uneori alarmant chiar și la tineri.

Alimentația defectuoasă și lipsa de mișcare constantă pot duce la valori mari de colesterol. Care sunt cele mai indicate alimente pentru a scădea colesterolul a dezvăluit doamna doctor nutriționist Mihaela Posea.

Alimentele care pot scădea nivelul colesterolului sunt cele bogate în fitosteroli, spun medicii.

”Acești compuși, fitosterolii, intră în competiție pentru absorbția colesterolului din alimentele grase, de origine animală și atunci nu se mai absoarbe colesterolul de acolo și se absorb acești fitosteroli, având ca rezultat scăderea nivelului colesterolului din sânge”, spune dr. Mihaela Posea.

Așadar, introduceți în alimentație uleiuri vegetale presate la rece și semințe de tot felul, dar atenție la cantitate, uleiurile și semințele scad colesterolul, dar îngrașă.

Ce alimente NU consuma, dacă ai probleme cu colesterolul

Dacă aveți colesterolul mărit, evitați grăsimile de tip saturat. Acestea se găsesc în carnea grasă precum ceafa de porc, kaiserul, șunca, pielea de pui. De asemenea brânza grasă, smântâna, dulciurile și produsele de patiserie, potrivit dr. Mădălina Truică, la Digi24. ”În afară de carnea grasă și alimentele care conțin în compoziția lor carne grasă, ar fi de evitat și lactatele care au un procent mare de grăsimi saturate, precum brânza dură sau iaurturile de 10% grăsime, smântâna și, neaparat de luat în calcul, cantitatea de unt care intră în compoziția dulciurilor, covrigeilor sau altor produse de patiserie.”

Nu doar alimentația ajută la scăderea colesterolului, ci întreg stilul de viață. Este extrem de important să faceți mișcare, să renunțați la fumat și, de ce nu, să vă mai relaxați.

48 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox