duminică, aprilie 11, 2021

Decalogul unei siluete de invidiat. Medic nutriționist. 3 mese principale fără alte “ciuguleli” suplimentare

În această criză medicală mondială, toate obiceiurile noastre au fost date peste

cap. A trebuit să învățăm din mers cum să ne readaptăm unei vieți mult mai sedentare. Cum să facem față stresului și nevoii de a nu mai deschide ușa frigiderului de fiecare dată când ne plictisim în casă. Sau când nu mai facem față presiunii cotidiene.

Statul în casă şi silueta noastră nu sunt tocmai cele mai bune coordonate ale unei greutăți ideale.  Aşadar dacă nu suntem atenţi la meniul nostru zilnic din momentele de izolare, am putea avea mari surprize când ne urcăm pe cântar.

Decalogul unei siluete de invidiat. Medic nutriționist. 3 mese principale fără alte “ciuguleli” suplimentare

În lupta

cu kilogramele în plus, adesea tinzi să sari niște etape. Înfometarea ți se pare calea cea mai scurtă, deși anevoioasă. Dar, dacă vrei să fii și sănătoasă și să arăți și bine, trebuie să respecți câteva reguli alimentare de bază. Află de la medicul nutriționist Mihaela Bilic decalogul pentru un regim de întreținere pe viață.

 1. Consumă zilnic legume proaspete

Dr. Bilic te sfătuiește să consumi legume proaspete în cantitățile dorite de tine. Deoarece sunt bogate în vitamine, minerale, fibre, apă. Mai mult de atât, având foarte puţine calorii, legumele nu îţi vor afecta silueta.

2.

Evită alimentele nesănătoase

Prăjelile, produsele de tip fast-food, deserturile din comerţ şi chipsurile sunt câteva dintre alimentele de care trebuie să te fereşti şi să le consumi foarte rar.

3. Elimină zahărul şi înlocuieşte-l cu fructe

În locul deserturilor din comerţ pe care le iei ca gustare este de preferat să alegi fructele proaspete.

4. Mâncarea gătită acasă e cea mai bună. Limitează consumul alimentelor gata preparate din comerţ

Dr. Bilic avertizează cu privire la aceste produse care pot să conţină o cantitate exagerată de sare, zahăr sau grăsimi. Este de preferat să

găteşti acasă, într-un mod cât mai simplu.

5. Încearcă să limitezi consumul de sare şi produse sărate

Nu este recomandat să exagerezi cu anumite produse care au în conţinutul lor foarte multă sare. E vorba de produse pe care sigur le ai în frigider și de la care cu greu te poți abține. Printre aceste produse se numără: mezelurile, afimăturile, produsele de patiserie, brânzeturile fermentate. De asemenea, încearcă să înlocuieşti sarea cu diverse mirodenii în preparatele gătite.

Medic nutriționist. Aplicați principiile sănătoase de alimentație zi de zi

Pentru păstrarea siluetei mult-dorite, toți nutriționiștii

recomandă păstrarea unor reguli alimentare de bază. Medicul nutriționist Mihaela Bilic consideră că, pentru a ține kilogramele nedorite departe, e nevoie de o dietă echilibrată. Care să devină un regim de întreținere pe viață.

„O dietă echilibrată este regimul de întreținere pe viață, trebuie să continuați să aplicați principiile sănătoase de alimentație zi de zi dacă vreți ca kilogramele în plus să nu se mai întoarcă niciodată. Trebuie să se evite grăsimile, prăjelile, zahărul. Mâncatul cu măsura și prezența celor 3 mese principale fără alte “ciuguleli” suplimentare sunt reguli de bun simț care trebuie să constituie în final un mod de viață”, este de părere dr. Mihaela Bilic.

6. Împrietenește-te cu produsele din făină integrală

De fiecare dată când alegi pâine, paste sau alte produse făinoase asigură-te că optezi pentru cele din făină integrală. Nutriționistul susţine că aceste produse au un conţinut ridicat de fibre, vitamina E şi minerale. Mihaela Bilic te sfătuiește să consumi, de exemplu, pâinea neagră în locul celei din făină albă rafinată.

7. Consumă zilnic produse lactate slabe

Laptele proaspăt, iaurtul, brânza de vaci sunt câteva dintre opţiunile pe care le recomandă dr. Bilic ca fiind principala sursă de calciu.

8. Consumă săptămânal leguminoase

Este recomandat să consumi în fiecare săptămână leguminoase, cum ar fi lintea, năutul, mazărea, fasolea boabe. Pe lângă faptul că au un gust minunat, acestea sunt foarte bogate în proteine vegetale şi fitonutrienţi.

9. Consumă în fiecare săptămână peşte gras

Încearcă să consumi două porţii de peşte în fiecare săptămână. Somonul, macroul, sardinele, anşoa, heringul sunt bune surse de acizi graşi omega 3, minerale şi proteine.

10. Ţine post o zi pe săptămână

Propune-ţi ca măcar o zi pe săptămână să nu consumi produse de origine animală (lactate, ouă, carne). În locul acestora poţi să alegi un meniu diversificat de legume, fructe şi cereale integrale.

Ultimele stiri

Parteneri