vineri, iulie 10, 2020
Estrogenul este un hormon absolut necesar pentru a ne mentine corpul sanatos si pentru a functiona cum trebuie. Totusi, o cantitate prea mare de estrogen poate fi nociva.
Nu toti hormonii de estrogen sunt secretati in aceeasi masura; de fapt, o cantitate prea mare dintr-un anume tip de estrogen poate duce la crearea anumitor tipuri de cancer, cel mai frecvent fiind cancerul la san.
 Chiar daca nu este un subiect foarte discutat si nu se considera drept o problema mare de sanatate, estrogenul in exces (mai ales estrogenul rau) este un fenomen foarte raspandit in randul femeilor, cu precadere in cazul femeilor de peste 35 de ani.
 Stresul, cofeina, estrogenul sintetic din pilulele contraceptive, hormonii artificiali din terapii, xenoestrogenii din produsele de curatare, plastice si cosmetice, toate acestea sunt numai cateva dintre cauzele care creeaza un exces de estrogen in organism.

Alimente care te ajută să echilibrezi nivelul de estrogen

Citește și:

Legume crucifere
Consumul de legume crucifere cum ar fi conopida, varza,  bok choy, broccoli, varza de Bruxelles, spanacul, toate va vor ajuta sa diminuati nivelul estrogenului. In plus, daca veti bea suc verde de kale, va veti creste aportul de indol 3 carrbinol I3C, un compus care ajuta la eliminarea excesului de estrogen din ficat.

Rozmarinul
Rozmarinul, mai ales daca este sub forma de ulei esential, este o arma nemaipomenita pentru compaterea excesului  de estrogen. Daca nu stiati, uleiul esential de rozmarin se mai numeste si uleiul fertilitatii. Acesta calmeaza inflamatia si blocajele la nivelul soldurilor, creste fluxul de sange catre creier, sustine buna functionare a tiroidei si intareste sistemul imunitar.

Citește și:

Semintele de in
Semintele au cel putin 50 de intrebuintari in prevenirea si vindecarea bolilor. 2 sau 4 linguri de seminte de in pe zi asigura un nivel optim de estrogen in corp. Semintele de in contin lignani care ajuta la eliminarea estrogenului in exces din organism. Cel mai bine este sa le pastrati in frigider pentru ca se pot rancezi la temperatura camerei.

Somonul si pestele gras
Atat somonul cat si pestele gras sunt alimente bogate in omega 3 care sunt absolut esentiali pentru un sistem imunitar sanatos si au proprietati anti-inflamatorii. De aceea se recomanda sa consumati peste de 2, 3 ori pe saptamana pentru a putea profita de uleiurile sanatoase din acesta.

Citește și:

Probioticele
Consumul de alimente bogate in fibre si probiotice ajuta la eliminarea surplusului de estrogen din corp. Incercati sa consumati si un morcov pe zi, o sa va ajute!

Acidul folic
Acidul folic transforma estrogenul intr-o forma mai sanatoasa si poate reduce riscul aparitiei cancerului. Acesta se gaseste in salatele verzi ce va asigura si doza zilnica de vitamina C.

Parteneri