vineri, septembrie 17, 2021

Roșu sau galben? Sfatul nutriționistului: „Nu uitați că pepenele se mănâncă cu felia, chiar dacă conține peste 90% apă”

Alături de porumbul fiert și caise, pepenii verzi sau galbeni fac parte din top

3 „Fructe/cereale/legume preferate”. Sunt dulci, răcoroşi, parfumaţi, dar, în același timp, sunt și prietenoşi cu silueta şi cu bugetul. Atât pepenele roșu, cât și cel galben te hidratează şi-ţi încântă papilele gustative, nemaivorbind de faptul că pot ţine locul unui fel de mâncare.

Roșu sau galben? Care pepene este mai bun

În ciuda unei aparente asemănări, „roșul“ şi „galbenul“ îţi oferă concentraţii diferite de substanţe nutritive esenţiale pentru sănătate.

Pepenele roșu conține foarte multă apă (95%), de aceea dacă suferi de afecțiuni ale aparatului urinar trebuie să mănânci pepene

roșu în cantități mari, timp de 2 săptamani. Mai mult chiar, e de preferat ca 2-3 zile să consumi doar acest fruct.

Pepenele galben, pe de altă parte, este foarte bogat în vitamine, mai ales complexul de vitamine B, dar și în minerale care influențează funcționarea la parametrii normali ai glandei tiroide. Pentru ca eficiența fructului să fie maximă, se face o cură cu pepene galben de minimum o lună, vreme în care se mănâncă zilnic până la jumatate de kilogram de pulpă de fruct (salată de pepene galben sau alte forme).

Sfatul nutriționistului: „Nu uitați că pepenele se mănâncă cu felia, chiar dacă

conține peste 90% apă”

Nutriționistul Mihaela Bilic explică, într-o postare pe contul său de Instagram, care sunt elementele care v-ar putea ajuta în alegerea pepenelui roșu în detrimentul celui galben, sau invers.

„Pepene roșu sau galben? Depinde…de cantitate.

Indiferent de culoare pepenele rămâne fructul vedetă al verii🍉zemos și răcoritor, greu îi poți rezista! Dacă ar fi să comparăm culorile, avem avantaje de fiecare parte:

  • pepenele roșu conține licopen, un pigment cu efect de protecție a pielii împotriva razelor ultraviolete
  • pepenele galben conține betacaroten,

    un precursor de vitamina A cu efect de protecție a pielii împotriva îmbătrânirii

Până aici suntem la egalitate.

  • La conținutul de potasiu, mineral care ajută la eliminarea retenției de lichide din organism, pepenele galben e câștigător cu aproximativ 300 mg/100g, adică dublu față de cel roșu.
  • Și la conținutul de fibre tot pepenele galben învinge cu 1 g%, față de 0,3g pentru cel roșu. Tocmai aceste fibre împiedică absorția rapidă a zahărului din pepenele galben, ceea ce-l face mai puțin periculos pentru siluetă- acolo unde ambele culori au aprox 7 g fructoză și în jur de 35 calorii/100g.

Roșu sau galben, nu

uitați că pepenele se mănâncă cu felia, chiar dacă conține peste 90% apă.

P. S. Dacă vă place pepenele roșu cu telemea, vă ofer și un argument nutrițional pentru această combinație dulce-sărată: licopenul este liposolubil, deci are nevoie de un strop de grăsime ca să fie asimilat- și grăsime mai bună ca în brânză nu există!”, este sfatul nutriționistului Mihaela Bilic.

Ultimele stiri