Sari la conținut

Simptome de artrită la vârsta de 30 de ani: atenție la ACESTE 5 semne de avertizare 

Simptome de artrita
Sursa foto: Formare Medicala
Simptome de artrita care apar inainte de varsta de 40 de ani

Simptome de artrită. Artrita este o boală cronică, dar comună, care afectează anual milioane de oameni. Boala, care este cunoscută pentru distrugerea articulațiilor, poate provoca inflamații neobișnuite, rigiditate și umflături și dureri imense.

Artrita poate afecta oameni de toate vârstele, dar este mai frecventă la adulții în vârstă. Cu toate acestea, artrita se poate dezvolta și la persoanele în vârstă de 30 de ani. 

În fiecare an, la 12 octombrie se marchează Ziua mondială a artritei (World Arthritis Day). Pentru a marca această zi în 2020, Liga Europeană Împotriva Reumatismului (European League Against Rheumatism – EULAR) a purtat discuţii cu membrii Uniunii Europene din domeniu, în vederea continuării informării populaţiei cu privire la subiectele care privesc în mod direct integrarea în societate a persoanele cu boli reumatice şi afecţiuni musculo-scheletale (AMS).

Astăzi, de Ziua Mondială a Artritei, vom arunca o privire atentă la cele mai cunoscute simptome pe care cineva le poate observa când dezvoltă această boală la vârsta de 30 de ani.

Suferi de artrită înainte de 40 de ani? Fii atent la aceste 5 semne și simptome

Există o serie de factori care pot contribui la dezvoltarea artritei la persoanele în vârstă de 30 de ani, inclusiv:

  • Genetica
  • Istorie de familie
  • Leziuni
  • Obezitatea 
  • Boală autoimună

Iată cinci semne de artrită care te pot lovi înainte de a atinge 40 de ani:

1. Dureri articulare: Artrita poate provoca inflamații în zonele articulațiilor.

Aceasta este ceea ce provoacă durerea insuportabilă la care poate fi martor orice pacient care suferă de această afecțiune. Durerea articulară este cel mai frecvent simptom al artritei. Durerea poate fi ușoară sau severă sau poate veni și dispărea. Durerea poate fi mai accentuată dimineața sau după perioade de inactivitate.

2. Rigiditatea articulațiilor: Un alt simptom de avertizare al artritei pe care se poate dezvolta în timpul sursei perioadei de debut a bolii este rigiditatea articulațiilor.

Rigiditatea articulațiilor este un alt simptom comun al artritei. Poate fi mai rău dimineața sau după perioade de inactivitate. Rigiditatea se poate îmbunătăți odată cu mișcarea.

3. Umflare neobișnuită: Următorul semn de avertizare pe care nimeni nu ar trebui să-l ignore este umflarea.

Inflamația din interiorul articulațiilor poate provoca umflarea părților adiacente ale oaselor. Umflarea articulațiilor este un semn de inflamație. Poate apărea la una sau mai multe articulații. Umflarea poate fi caldă și roșie la atingere.

4. Raza de mișcare limitată: Rigiditatea neobișnuită a articulațiilor vă poate îngreuna să mergeți sau chiar să vă mișcați liber.

Gama limitată de mișcare este ceea ce este. Dimineața sau în perioadele de inactivitate, gama restrânsă de mișcare ar putea fi exacerbată.

5. Rigiditate matinală: Un simptom foarte „niciodată evidențiat” al artritei care apare doar dimineața se numește amorțeală sau rigiditate matinală.

Redoarea matinală este o senzație de rigiditate în articulații care durează mai mult de 30 de minute după ce te trezești.

Metode de tratament

Artrita este o afecțiune cronică de sănătate care nu vine fără tratament. Cu toate acestea, există o serie de tratamente/remedii la domiciliu care pot ajuta la gestionarea simptomelor. Iată câteva sfaturi pentru a trăi cu artrită la 30 de ani:

Faceți exercitii fizice regulate: Pentru cei cu artrită, exercițiile fizice sunt esențiale. Poate ajuta la extinderea gamei de mișcare, la ameliorarea disconfortului și a inflamației și la construirea mușchilor mai puternici.

Mențineți-vă o greutate sănătoasă: Riscul de artrită este influențat de obezitate. Prin urmare, este recomandabil să vă gestionați greutatea atunci când suferiți de astfel de probleme de sănătate/afecțiuni/boli ale articulațiilor.

Urmați o dietă sănătoasă: O dietă nutritivă poate îmbunătăți sănătatea generală și poate ajuta la minimizarea inflamației. Consumați în mod constant multe fructe, legume și cereale integrale. Reduceți consumul de alimente procesate, băuturi îndulcite și grăsimi saturate și dăunătoare.

Dormiți suficient: Oferiți organismului suficient somn atunci când suferiți de artrită. Somnul este important pentru toată lumea, dar este important în special pentru persoanele cu artrită. Somnul poate ajuta la reducerea inflamației și la îmbunătățirea gestionării durerii.

Gestionați stresul: Stresul poate agrava simptomele artritei. Găsiți modalități sănătoase de a gestiona stresul, cum ar fi exercițiile fizice, yoga sau meditația.

Atenție! Dacă aveți oricare dintre aceste simptome pe care le-am enumerat mai sus, asigurați-vă că vă verificați pentru artrită de către un medic. Amintiți-vă, ignorarea semnelor de avertizare poate înrăutăți starea și vă poate lăsa să vă confruntați cu afecțiuni complicate de sănătate.

Doctorul zilei whatsapp channel

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si: