Sari la conținut

Suspiciuni de Omicron în România! Trei români, confirmați cu Covid după ce s-au întors din  Africa de Sud

aeroport
sursa foto: arhiva Doctorul Zilei

Suspiciunile de infectare cu varianta Omicron a apărut în cazul celor trei români sosiți în România din Africa de Sud. Toţi trei sunt pozitivi, însă nu se ştie încă cu ce tulpină sunt infectaţi.

Imediat ce au fost debarcați în aeroport, oamenii au fost preluați de către autorități și duși la un cort mare, unde specialiști echipați în combinezoane i-au testat. Ulterior, încă două persoane au fost confirmate ca fiind infectate, după ce au efectuat testele PCR.

„Referitor la persoanele repatriate din Africa de Sud, precizăm faptul că în urma testelor efectuate, 3 persoane (două la aeroportul din București și una la Baia Mare) au fost depistate ca fiind pozitive cu virusul SARS-CoV-2.

Precizăm ca testele au fost efectuate la cele două aeroporturi (București și Baia Mare) la momentul aterizării, persoanele au fost introduse în locațiile de carantină, iar rezultatele au venit astăzi, 1 decembrie 2021”, a transmis Grupul de Comunicare Strategică, miercuri seara.

Trei români au fost confirmați cu Covid după ce s-au întors din  Africa de Sud

Printre cele trei persoane confirmate cu COVID-19, se numără și Daniela Boscor. Femeia a călătorit la sfârşitul lunii noiembrie în Africa de Sud împreună cu fiul său și a prins momentul închiderii traficului aerian.

După demersurile efectuate de MAE, Daniela Boscor și fiul său au venit cu avionul TAROM în care a venit şi echipa de rugby.

Cu toate că femeia a fost confirmată pozitiv COVID-19, fiul său a ieșit negativ, iar, în momentul de față, se află în carantină, în domiciliul său din Codlea.

„Când am aterizat pe aeroport mi s-au făcut teste, inclusiv PCR şi apoi mi s-a confirmat că sunt pozitivă, a doua zi de dimineaţă, deşi citise seara, că toţi care am venit din Africa suntem pozitivi.

A doua zi de dimineaţa m-a sunat o doamnă de la DSP şi mi-a spus că pozitivă şi că urmează să trimită la Institutul Cantacuzino, să vadă dacă sunt şi alte tulpini.

Azi dimineaţă m-a sunat iar de la DSP şi mi s-a spus că da, sunt descoperite două tulpini, secvenţierea aceea toată. Mi-a spus să stau acasă. Mi-a zis două tulpini, atât. Nu mi-a trimis niciun act, nu ştiu nimic. Doar telefonic mi s-a confirmat că sunt pozitivă. Sunt în carantină, la domiciliu”, a declarat Daniela Boscor, potrivit Antena 3.

Suspiciuni de Omicron în România

Femeia se află în momentul de față în carantină, separată de fiul său, al cărui test a ieșit negativ. Nu are simptome și mărturisește că nu-și dă seama cum și de unde ar fi putut să se infecteze cu Covid, din moment ce a respectat toate măsurile.

„Stau separat de copil. Copilul stă la un etaj, eu la un etaj. Fiul meu a fost şi el testat şi este negativ. A fost şi cumnatul meu, a venit împreună cu noi. Este la fel, negativ.

Nu am simptome, dar stând atâtea ore în avion, mi s-au înfundat urechile. Sunt un pic răguşită, de la aerul condiţionat. Am stat cel puţin 12 ore în avion, fără să ne dăm jos.

Procedura s-a derulat foarte rapid, în maxim două ore am primit confirmare că putem să ne îmbarcăm. Am luat avionul din Cape Town, spre Johannesburg, unde ne-am întâlnit cu ceilalţi, în aeroport.

Toată lumea a purtat mască, s-a luat temperatura, am fost dezinfectaţi, am stat separaţi. Acolo se respectă regulile, chiar foarte mult. Noi am stat într-o casă închiriată de nepoata mea, într-o suburbie a Cape Town-ului. Am stat doar noi, familia, maxim 8 persoane”, a clarificat femeia,

„Mi-e un pic teamă de Omicron, dar sunt vaccinată”

Daniela Boscor este vaccinată și, tocmai de aceea, varianta unei posibile infectări cu noua variantă Omicron nu o sperie, pentru că va face o formă mai ușoară a bolii.

„Mi-e un pic teamă de Omicron, dar sunt vaccinată. Am înţeles că şi dacă am luat, pot să fiu cu formă mai uşoară a bolii”, a mai spus Daniela Boscor.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.