luni, iunie 14, 2021

Sănătatea generală a organismului depinde în mod direct de stilul de viață și depinderile personale. Aceasta poate fi afectată atât de factori interni, cât și de factori externi. În ambele cazuri, există anumite mituri

despre sănătate care, de fapt, nu influențează starea organismului precum credeai.

Vasi Rădulescu, renumit medic român, explică ce obiceiuri nu îți afectează sănătatea, în ciuda controverselor. Cele 3 mituri împărtășite de medic îți pot oferi o altă perspectivă asupra grijilor de zi cu zi și, de asemenea, te pot face să pui mai mult accent pe factorii care te influențează în mod real.

Mituri despre sănătate pe care nu trebuie să le mai crezi

„Mâncatul la ore târzii te face să te îngrași

Probabil că ți s-a spus în mod constant că dacă mănânci seara târziu te vei îngrășa mai mult,

dar există puține dovezi care să susțină acest lucru. De fapt, cercetătorii de la Dunn Nutrition Center și Oregon Health & Science University au sugerat că acest punct de vedere este un mit complet.

Ei au ajuns la concluzia că, deși dacă sari peste mesele din timpul zilei, acest lucru te poate face să mănânci foarte mult seara, nu momentul efectiv al zilei în care mănânci face diferența, ci mai degrabă ce și în ce cantitate. Atâta timp cât caloriile consumate sunt arse, nu contează la ce oră din zi le consumi.

Dacă citești la lumină slabă îți „strici ochii”/ alterezi vederea

Dacă

ai petrecut ani de zile citind la lumina lumânărilor sau a altor lumini slabe, nu fii supărat. Cercetătorii de la Școala de Medicină a Universității Indiana din Indianapolis au ajuns la concluzia că citirea într-un mediu slab luminat nu provoacă vătămări permanente ale vederii.

Deși poate provoca uscăciunea ochilor sau tulburări de vedere în acel moment, efectele sunt temporare. Vești bune și pentru aceia dintre voi care tind să stea lipiți de ecranul televizorului – nu vă va strica vederea, în ciuda a ceea ce v-a spus mama, indiferent de distanța față de tv.

Poți „recupera” nopțile

nedormite din timpul săptămânii prin a dormi excesiv în weekend

Să crezi că este în regulă să-ți privezi corpul de somnul de care are nevoie în timpul săptămânii- că apoi recuperezi tu dormind continuu în weekend, este o minciună populară, dar complet greșită. Un studiu efectuat la Școala de Medicină a Universității din Pennsylvania, a restricționat participanții la doar patru ore de somn timp de cinci nopți și apoi le-a oferit un somn mai lung de 10 ore în weekend.

După acest somn de recuperare îndelungat, s-au măsurat o serie de factori, cum ar fi timpul de reacție, durata de atenție și

oboseala, dar rezultatele au fost la fel de proaste ca în timpul săptămânii, în zilele cu somn puțin. Concluzia a fost că un somn prelungit în weekend nu va fi suficient pentru a compensa lipsa lui în zilele lucrătoare”, scrie medicul Vasi Rădulescu pe blogul său.

Ultimele stiri

Parteneri