Cinci alimente care te îmbătrânesc prematur

Cinci alimente care te îmbătrânesc prematur
Cinci alimente care te îmbătrânesc prematur

Alimentaţia nesănătoasă afectează nu doar funcţionarea organismului nostru, ci şi modul în care acest lucru se reflectă la exterior. Unul dintre efectele alimentelor nesănătoase este îmbătrânirea. Specialiştii ne spun care sunt alimentele de care ar trebui să ne ferim dacă nu vrem să îmbătânim înainte de vreme.

„Ridurile sunt legate de expresie, dar şi de alimentaţie. S-a dovedit că cei care au o dietă nesănătoasă accelerează procesul de îmbătrânire a pielii, dar şi a organelor”, precizează Bogdan Guinea, consultat în nutriţie şi medicină de urgenţă la Cabinetul Medical MC2 din Capitală. Mai exact, alimentele nesănătoase, dar şi consumul în exces al nutrienţilor de care organismul are nevoie determină o dietă necorespunzătoare, care la rândul ei poate declanşa inflamaţia tubului digestiv. „Această inflamaţie poate deveni cronică (cum se întâmplă în cazul intoleranţelor alimentare) şi poate determina reacţii ale tuturor organelor corpului, ceea ce duce la accelararea procesului de îmbătrânire”, avertizează specialistul.

Printre alimentele dăunătoare organismului şi aspectului nostru fizic se numără şi:

1. Chipsurile, cartofii prăjiţi

În general orice este prăjit în ulei este plin de grăsimi nocive pentru organism, cu atât mai mult cartofii, care „acţionează ca un burete, absorbind cantităţi mari de ulei”, explică nutriţionistul Bogdan Guinea.

2. Produsele de patiserie

Acestea dăunează prin conţinutul de făină, acizi graşi şi zahăr în exces.

3. Hot dog-ul, şunca, pepperoni (salam condimentat italienesc)

Orice tip de carne procesată are valoare nutritivă scăzută, conţine acizi saturaţi în exces şi nitraţi, ambii contribuind la procesul inflamator.

4. Carnea roşie

Aceasta este principala sursă de acizi graşi saturaţi, care în lipsa acizilor nesaturaţi (de tip omega 3), provoacă un dezechilibru în organism.

5. Alcoolul

Puţin alcool poate fi benefic pentru sănătatea dumneavoastră, însă excesul este extrem de dăunător. „150-250 de mililitri de vin pe zi previn bolile cardiovasculare”, adaugă nutriţionistul Bogdan Guinea. Cantităţi mai mari pot cauza apariţia bolilor de ficat (inclusiv a cirozei) şi vă pot îmbătrâni prematur. O cercetare recentă arată că, pentru a ne proteja, două zile pe săptămână ar trebui să nu consumăm alcool.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

2 Comments

  1. Ma-ntreb cum au trait bunicii si parintii nostri, uneori si peste 80 de ani, fara sa stie de antioxidanti, de resveratrol, de Omega 3, de coenzima Q10, de Cordiceps, de Ginko Biloba, fara sa bea minim 2 litri de apa pe zi si sa umble minim 30 de minute zilnic fara nicio treaba, numai ca sa faca miscare? Ce i-a tinut in viata? Au mancat si carne rosie si cartofi prajiti, dar si zarzavaturi crude si gatite, fructe, au baut alcool, unii chiar cu masura mai mare. Obezitatea aparea destul de rar si, mai ales, la varsta inaintata. Decand au aparut specialistii nutritionisti, dietele ” stiintifice „, reclamele idioate cu tot felul de remedii, dar si cu produse fast-food si asa-zise suplimente alimentare, lumea a luat-o razna.

    • Ai dreptate dar, parintii nostri nu au mancat alimente genetically modified care distrug sistemul imunitar si prin aceasta toate organele sunt bolnave. Iar despre specialisti nutritionisti si idioatele reclame nu este altceva decat business. Naivii trebuie sa-si cheltuiasca banii.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE ACUM