miercuri, iunie 23, 2021

Hipertensiunea sau tensiunea arterială este cunoscută ca un ucigaș tăcut. Dacă este lăsată nesupravegheată, această boală vă poate crește riscul de a avea un atac de cord sau un accident vascular cerebral.

Dieta și stilul tău de viață joacă un rol important în gestionarea hipertensiunii arteriale și întârzierea sau reducerea dependenței de medicamente. Iată câteva sfaturi despre ce ar trebui să conțină dieta ta.

1. Legumele cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi sunt o sursă bogată de minerale precum potasiul. Acest lucru ajută rinichii să filtreze și să elimine sodiul din corp sub formă de urină. Nivelul de sodiu și tensiunea arterială sunt direct legate. Astfel, odată cu scăderea nivelului de sodiu, scade și tensiunea arterială.

Unele dintre verdeațele cu frunze care pot ajuta la acest lucru sunt

spanacul, salata română, varza, rucola, verdeață, frunzele de nap și verdeața sfeclei. Pe cât posibil, mâncați legume verzi proaspete. Evitați versiunile conservate, deoarece acestea au de obicei adăugat sodiu.

2. Sfecla roșie

Sfecla roșie este o sursă bogată de oxid nitric. Acest lucru ajută la deschiderea vaselor de sânge și, astfel, scade tensiunea arterială. Potrivit unor studii, efectele sucului de sfeclă roșie asupra tensiunii arteriale crescute pot fi experimentate în decurs de 24 de ore. Sfecla roșie poate fi gătită și consumată ca legumă sau în salate sau în sucuri.

3. Iaurt

Iaurtul din lapte degresat are un conținut scăzut de grăsimi și este bogat în calciu. Deoarece controlul greutății este o parte importantă a reglării tensiunii arteriale, iaurtul este o gustare excelentă la jumătatea zilei. Puteți face iaurt acasă sau puteți cumpăra de la magazin. Dacă cumpărați iaurt, verificați eticheta pentru adaos de zahăr. În mod ideal, iaurtul nu ar trebui să aibă adaos de zahăr. În schimb, îl puteți aromă cu fructe de pădure, fructe tocate, fărâme de migdale sau granola.

4. Pește

Peștele este o proteină cu conținut scăzut de grăsimi care hrănește organismul

și reduce riscul de hipertensiune arterială. Peștele este, de asemenea, o sursă excelentă de acizi grași omega-3. Acest lucru ajută la reducerea inflamației, scade trigliceridele și la rândul său reduce tensiunea arterială. Peștele, cum ar fi păstrăvul, este o sursă bogată de vitamina D. Vitamina D nu se găsește în multe alte surse de alimente și are o proprietate unică care scade tensiunea arterială.

5. Usturoiul

Usturoiul poate fi consumat singur pentru a trata tensiunea arterială crescută. Când este digerat, usturoiul crește nivelul de oxid nitric din organism. După cum am menționat

mai sus, aceasta lărgește vasele de sânge și reduce tensiunea arterială. Dacă nu-ți place  gustul usturoiului, îl poți folosi pentru a aromă alimentele împreună cu alte ierburi precum busuioc, cimbru, rozmarin și scorțișoară. Utilizarea ierburilor pentru aromatizarea alimentelor reduce, de asemenea, cantitatea de sare necesară și, prin urmare, scade nivelul de sodiu.

6. Fistic

A servi o porție de fistic în fiecare zi poate ajuta la scăderea nivelului tensiunii arteriale. Aceste nuci reduc rezistența vasculară periferică sau strângerea vaselor de sânge și frecvența cardiacă regulată. Fisticul poate fi consumat singur ca gustare sau adăugat la salate și fripturi. Poate fi folosite chiar și pentru a face sosuri.

Când aveți tensiune arterială crescută, este extrem de important să vă îngrijiți stilul de viață. Printr-o dietă sănătoasă, puteți asigura riscuri reduse pentru hipertensiune și bunăstare generală.

Ultimele stiri

Parteneri