duminică, decembrie 5, 2021

După avertismentele în lanț legate de consumul de țigarete electronice, după cazuri grave de boli respiratorii și măsuri drastice de interzicere a consumului acestor dispozitive de fumat în câteva locuri din lume, în Europa s-a înregistrat și primul deces datorat consumului acestui tip de țigarete.

Un tânăr în vârstă de 18 ani a decedat în Belgia în urma unei insuficienţe respiratorii atribuite de autorităţi utilizării ţigaretelor electronice (practică denumită “vaping”) şi unui amestec de ingrediente nocive dintr-o astfel de ţigaretă electronică – primul caz de acest fel înregistrat în această ţară, potrivit AFP.

Te-ar mai interesa: Pedeapsă incredibilă, cu mulți ani de închisoare, ...

“Legătura cu ţigareta electronică este stabilită. În cazul acestui pacient, nu există o altă explicaţie pentru o pneumonie atât de gravă”, a declarat joi ministrul Sănătăţii, Maggie De Block, interpelată de deputaţi.

Ministrul a fost interpelat în sesiune plenară în Camera Deputaţilor după ce mai multe publicaţii au relatat despre decesul recent al lui Raphael, un tânăr de 18 ani din Bruxelles, care a folosit o ţigaretă electronică conţinând un derivat al canabisului.

Din primele date, ar fi vorba de canabidiol (CBD), o substanţă cu proprietăţi liniştitoare, nu stupefiante, şi care este legală, dar care poate fi vândută pe piaţa neagră în amestec cu alte produse nocive.

Te-ar mai interesa: Medic de top, semnal de alarmă: Avem de-a face cu ...

Experţii suspectează că de vină ar fi combinaţia cu acetatul de vitamina E (ulei), care a provocat deja decese în Statele Unite.

“Este nevoie ca ancheta să continue pentru a stabili circumstanţele precise” ale decesului lui Raphael, a subliniat De Block, scrie Agerpres.

Într-un raport publicat în iulie, Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a precizat că ţigaretele electronice sunt “incontestabil nocive” şi că nu pot fi recomandate ca instrumente utile în procesul de renunţare la tutun.

Te-ar mai interesa: Rețeta minune a Elwirei Petre! Cum se prepară sala...

Autorităţile medicale americane au clasificat ţigaretele electronice ca “periculoase” pentru tineri, după ce numărul liceenilor care utilizează aceste dispozitive a crescut de aproape două ori în această ţară în perioada 2017-2018.

Autorităţile din Statele Unite au devenit mai prudente după ce o epidemie misterioasă de maladii pulmonare asociate cu utilizarea ţigaretelor electronice a afectat deja 2.000 de americani provocând decesul a 39 de persoane în această ţară.

Te-ar mai interesa: Tot ce trebuie să știi despre Sindromul post-COVID...

Cauza acestor afecţiuni este considerată de autorităţi unul dintre ingredientele prezente în rezervele lichide cu THC (substanţa psihoactivă din canabis), vândute în cea mai mare parte pe piaţa neagră, şi anume uleiul de vitamina E.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri

Ultimele stiri