marți, decembrie 1, 2020
Andrada Lăcătuș

Care ar trebui să fie aportul tău zilnic de calorii, în funcție de anumiți factori?

Aportul tău zilnic de calorii depinde de anumiți factori, precum vârsta, înălțimea, greutatea, activitatea zilnică și metabolismul. Când încerci să pierzi din greutate, regula generală recomandată este de a reduce 500 de calorii din aportul zilnic, care permite să îți păstrezi greutatea actuală.  Această metodă te va ajuta să pierzi în jur de 0.45 kg săptămânal.

Femei

În medie, o femeie cu activitate moderată și vârsta cuprinsă între 26 și 50 de ani are nevoie de 2,000 de calorii pentru a-și menține greutatea. Asta înseamnă că va fi nevoită să reducă aportul zilnic la 1,500 de calorii, pentru a slăbi 0.45kg săptămânal. Femeile cu o activitate fizică mai intensă au nevoie de 2,200 de calorii pe zi pentru a-și menține greutatea, deci de 1,700 de calorii dacă va adopta metoda de pierdere în greutate. Femeile de 20 de ani au nevoie de mai multe calorii pentru a-și menține greutatea, aproximativ 2,200 pe zi. Femeile de peste 50 de ani au nevoie de aproximativ 1,800 de calorii zilnic, deci vor ajunge să consume numai 1,300 de calorii zilnic pentru a slăbi 0.45kg săptămânal.

Bărbați

În medie, bărbații cu activitate moderată au nevoie de 2,600 de calorii zilnic. Cu aceeași metodă, ei vor consuma din acest aport numai 2,100 de calorii pentru a slăbi 0.45kg săptămânal. Bărbații activi au nevoie de până la 3,000 de calorii și pentru a slăbi vor consuma numai 2,500. Tinerii cu vârsta cuprinsă între 19 și 25 de ani au nevoie de 2,800 de calorii, sau char 3,000, dacă au activitate fizică intensă. Pentru a pierde din greutate, ei vor consuma numai 2,300-2,500 de calorii. Bărbații cu vârsta cuprinsă între 46 și 65 de ani au nevoie de un aport de 2,400 de calorii. Bărbații de peste 66 de ani necesită numai 2,200 de calorii pe zi.

Copii

Copii au nevoi variate în privința aportului de calorii. Acest aspect se bazează pe vârstă, înălțime și nivelul de activitate fizică.

În timp ce un copil mic necesită 1,200-1,400 de calorii zilnic, un adolescent are nevoie de un aport de 2,000-2,800 de calorii. Chiar mai mult, dacă au o activitate fizică solicitantă. Copiii care au un stil de viață sănătos și o alimentație echilibrată nu au nevoie de monitorizarea caloriilor. Copiii consumă, în mod natural, exact cât corpul are nevoie pentru a se menține sănătos.

Iată câteva trucuri care să te ajute în lupta cu caloriile:

  1. Consumă mai multă proteină. Proteinele stimulează metabolismul și reduc apetitul
  2. Evită sucurile și adaosul de zahăr al acestora
  3. Bea mai multă apă. Conform unui studiu, dacă bei apă cu 30 de minute înainte de masă, vei consuma mai puține calorii.
  4. Adoptă un stil de viață activ
  5. Reduce aportul de carbohidrați.

 

Parteneri