Sari la conținut

Cum va funcționa certificatul digital COVID? Sistemul va funcționa de la 1 iulie și la noi în țară

Parlamentul European și statele-membre s-au pus de acord, în ce privește certificatul sanitar european Covid, al cărui scop este acela de a facilita călătoriile în interioriul Uniunii Europene pe perioada pandemiei de coronavirus. Cu această ocazie, șeful STS explică modalitatea de utilizare a certificatului digital de către România.

„Va fi finalizat, deja au fost trecute câteva etape tehnice. Purtătorul de cuvânt a prezentat mai multe interpelări, s-au realizat teste (…). Suntem în lucru cu aplicaţia de portal şi cu aplicaţia de modificare a certificatelor. Va fi gata clar până la 1 iulie”, a declarat şeful STS la Parlament, unde a fost prezent la şedinţa Comisiilor reunite de apărare.

Trei tipuri de certificate Covid de la 1 iulie

Șeful STS ne explică posibilitatea de a genera  trei tipuri de certificate: de vaccinare, de ieşire din boală şi de testare.

„Se va accesa un portal. Pe acest portal, persoana care doreşte descărcarea unui certificat va furniza câteva date. Aceste date vor fi verificate în sistemele informatice pe care le avem la dispoziţie, respectiv Registrul Naţional de Vaccinare sau Coronaforms, Registrul electronic pentru vaccinare şi aplicaţia Coronaforms pentru celelalte tipuri de certificate. După aplicarea cererii unuia dintre certificate sau mai multe, persoana care încearcă să intre în posesia unui asemenea certificat va primi în contul personal, înregistrat pe platforma informatică, acest certificat. Acest certificat poate fi ţinut fie în mod electronic, pe telefonul mobil sau pe alt device, poate fi şi printat şi poate fi prezentat autorităţilor, existând, de asemenea, aplicaţie dezvoltată care permite verificarea autenticităţii documentului prezentat, datele respectiv fiind corelate cu datele de identitate din documentele personale”, a explicat directorul STS.

În acest moment se lucrează la un document legislativ prin care se va explica cum poate fi utilizată aplicația.

„La nivelul instituţiei noastre, task-urile sunt clar tehnice, acelea de a dezvolta produsele oferite. Această aplicaţie este dezvoltată în conformitate cu discutarea şi aprobarea regulamentului european şi suntem în grafic cu tot ceea ce s-a întâmplat la nivelul european”, a adăugat el.

În ceea ce priveşte schema de ajutor pentru HoReCa, Bălan a arătat că „nu este foarte greu operaţionalizată de către STS”.

„Se lucrează conform cerinţelor operaţionale ale ministerului (Ministerul Economiei – n.r.) şi va fi lansată atunci când ministerul va hotărî de cuviinţă. Este o decizie operaţională şi tehnică, care va fi luată împreună cu ministerul, a subliniat el.

Şeful STS a prezentat în Parlament bilanţul activităţii instituţiei.

„Conform Legii 92/1996, STS este controlat de Parlament (…) Astăzi am prezentat bilanţul activităţii instituţiei pe anul 2020 şi de asemenea principalele direcţii de acţiune pentru anul 2021”, a mai precizat acesta.

Tănasă Sabina

Sabina Tanasa, este redactor la www.doctorulzilei.ro din anul 2020, a fost colaborator la despreSpa.ro, owner and founder la MobileWish.ro și la Ulei Cocos Romania - VivaCoco. Este licentiata a Universitatea „Alexandru Ioan Cuza" din Iași si ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCURESTI

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel