Cum ne dăm seama că am făcut o întindere musculară

Cum ne dăm seama că am făcut o întindere musculară
Cum ne dăm seama că am făcut o întindere musculară

Te grăbești, timpul niciodată nu-ți ajunge și  te gândești la mai multe lucruri în același timp? Ai grijă fiindcă dacă te vei împiedica sau din grabă ratezi pur și simplu o treaptă te poți alege cu o întindere la gleznă sau cu o durere acută la tibie. Atenție! Cele mai frecvente întinderi musculare au loc iarna, fiindcă mușchii sunt mult mai rigizi la temperaturile cu minus.

Medicii spun că întinderea musculară are loc în clipa în care mușchiul este suprasolicitat sau rupt. Aceasta poate să apară pe fondul unei suprasolicitări a unui mușchi. De obicei, întinderile musculare sunt localizate cel mai frecvent în partea inferioară a spatelui, la gât, umeri și la tendonul popliteu, adică la  mușchiul din spatele coapsei. Acestea trebuie să fie tratate cu seriozitate, ele presupun odihnă și necesită o perioadă îndelungată de recuperare.

Întinderile musculare limitează mobilitatea

De cele mai multe ori întinderile dau dureri și limitează mobilitatea. În cazul în care este vorba despre o întindere ușoară sau moderată, aceasta poate să fie tratată acasă. Trebuie să te odihnești, să ții piciorul ridicat, în pat, să pui gheață pe locul afectat și să iei, la recomandare medicului sau a farmacistului  medicamente anti-inflamatorii. Atenție! Întinderile musculare severe au nevoie de o îngrijire recomandată de medicul specialist. Ele presupun și tratament. Mai exact, în cazul în care o întindere e urmată de durere puternică, inflamație și echimoză mare, trebuie să ajungi de urgență la spital pentru o radiografie. Este posibil să ai un os fracturat.

Cum recunoști simptomele:

Simptomele își au debutul brusc, spontan, practic imediat ce accidentul a avut loc. Zona afectată se inflamează, apare o vânătaie la locul dureros, sunt prezente spasmele musculare dar și tumefierea zonei afectate. Simptomele de întindere ușoară dispar în câteva săptămâni, însă cele severe pot dura și câteva luni până se produce o vindecare totală.

Principalele cauze sunt:

Medicii susțin că o întindere musculară poate să apară în urma unor leziuni sau a unor traumatisme. Cauzele sunt diferite. De exemplu: încălzirea neexecutată corect înainte de activitate fizică, alunecarea, dezechilibrarea. Totodată, este posibil să te alegi cu o întindere musculară dacă la birou, pe scaun, îți menții gâtul sau spatele într-o poziție greșită pentru o perioadă mare de timp.

Cum se pot ameliora întinderile musculare:  

De multe ori, întinderi musculare pot fi tratate acasă. Trebuie să te odinești și chiar dacă durerea nu este mare, efortul și mișcarea nu va face decât să agraveze problema. Ai grijă să nu exagerezi cu repausul, fiindcă prea multă odihnă poate duce la slăbirea mușchiului. De aceea, după trei zile poți să-ți folosești ușor- ușor mușchiul afectat. De asemenea, pune gheață pe locul afectat, fiindcă aceasta va reduce inflamația și va ameliora durerea. Îți poți proteja articulația și micșora inflamația cu ajutorul unui bandaj elastic pe care îl poți achiziționa de la farmacie.

Uite cum se previn:

O serie de măsuri preventive te pot feri de apariția întinderilor musculare. Iată ce poți face:

  • Chiar dacă faci sport de mulți ani, nu uita că înainte de orice exercițiu, trebuie să-ți încălzește-ți mușchii gambei.
  • Dacă îți place să alergi, fă-o pe o suprafață fără asfalt. Aleargă pe pământ sau iarbă.
  • Mare atenție trebuie acordată încălțămintei. Cere părerea specialiștilor atunci când alegi încălțări sportive. Mai mult, întotdeauna cumpără pantofi de sport potriviți pentru sportul pe care îl practici fie tu, fie copilul tău.
  • La birou, nu sta în aceeași poziție mult timp. Ridică-te și fă mișcare. Ia o pauză de 2-3 minute, la fiecare oră petrecută la calculator.
  • Sub nicio formă nu trebuie să te ridici brusc din poziția șezut. Este indicat să fie evitate toate mișcările bruște.
4 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox