Sari la conținut

LISTA. Fructele și legumele care activează gena longevității

fructe sau sucuri de fructe?
sursa foto: arhiva Doctorul Zilei
fructe sau sucuri de fructe? Care este sfatul medicilor

Antioxidanții conținuți în unele fructe și legume nu numai că prelungesc viața, dar mențin și sănătatea la bătrânețe. Mai mulți factori determină speranța de viață, dar niciunul nu este mai semnificativ decât genetica și stilul de viață.

O bună componență genetică este capabilă să mărească apărarea organismului împotriva mai multor factori ai îmbătrânirii.

Atunci când sunt consumate alimente care conțin polifenoli, aceste apărări înnăscute sunt îmbunătățite. Anumiți antioxidanți au capacitatea unică de a activa gene unice asociate cu o durată de viață crescută.

Consumaţi alimente bogate în flavonozi

Quercetina este un flavonoid pe bază de plante care se găsește în fructe, legume și ceaiuri, în special în mere, ceapă, pătrunjel, salvie sau citrice. Se știe că are multe proprietăți biologic active care acționează ca un agent antioxidant, antiinflamator și anticancerigen.

Quercetina este, se pare, unul dintre flavonoizii  prezenți din abundență în alimentația omului. Acest flavonoid cu gust amar se găsește în fructe și legume ca:

  • Usturoi
  • Ceapă roșie
  • Fasole verde
  • Varză
  • Pătrunjel şi leuştean
  • Salvie
  • Citrice
  • Roșii
  • Fructe de pădure
  • Mere
  • Ceai verde
  • Nuci

De asemenea, quercetina se găsește în hrişcă și miere. Mai multe plante medicinale – precum Gingko biloba și sunătoarea – conțin quercetină și îi datorează o parte dintre proprietățile benefice.

Din punctul de vedere al concentrației, sursele cele mai bune de quercetin sunt caperele (180 mg la 100 g), leușteanul (170 mg/ 100 g), ceapa roșie (până la 100 mg/ 100 g, în funcție de soi). Alte surse mai bogate sunt ardeiul iute, fructele de soc, ciocolata neagră, afinele, cireșele și broccoli crud.

alimente ideale
Sursa foto: arhiva Doctorul Zilei

Atenţie, deoarece quercetina se descompune în timpul gătirii, merită să consumi aceste alimente în stare crudă.

Quercetina poate avea un impact pozitiv nu numai asupra duratei de viață a omului, ci și asupra reducerii coagulării, hiperglicemiei, inflamației și hipertensiunii.

Rolul genei FOXO3

Pentru a confirma efectul acestor factori asupra duratei de viață, unele studii au investigat efectul quercetinei asupra genelor umane, și anume gena FOXO3. Mai simplu spus, gena FOXO3 contribuie la creșterea duratei de viață a omului.

Una dintre cele mai sigure moduri de a activa gena longevității este prin restricția calorică și postul intermitent. Cu toate acestea, unii antioxidanți pot implica și această genă.

Toți oamenii poartă gena FOXO3, care există în multe variante. Una din trei persoane are o versiune a genei FOXO3 asociată cu longevitatea. „Prin activarea genei FOXO3, comună tuturor oamenilor, o putem face să acționeze ca o genă de „longevitate”. Consumul de alimente bogate în astaxantină poate ajuta la acest lucru”, spune nutriționistul Igor Strokov.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel