Ce presupune programul de exerciţii fizice de 7 minute mai eficient decât orele de alergat

Ce presupune programul de exerciţii fizice de 7 minute mai eficient decât orele de alergat
Ce presupune programul de exerciţii fizice de 7 minute mai eficient decât orele de alergat

Potrivit unui nou studiu, sesiunile scurte de exerciţii sunt mai eficiente decât cele de lungă durată.

Cercetarea a fost publicată în Health & Fitness Journal, un jurnal ştiinţific publicat de American College of Sports Medicine, cea mai importantă instituţie de medicină sportivă din lume.

Expertii care au realizat acest studiu afirmă că o combinaţie de 12 exerciţii efectuate de-a lungul a şapte minute pot produce aceleaşi efecte benefice pentru sănătate ca orele petrecute făcând alt tip de efort fizic.

Cele 7 minute de efort sunt efectuate la o intensitate înaltă, toate cele 12 exerciţii fiind elaborate pe baza unor dovezi ştiinţifice. Cei ce doresc să efectueze exerciţiile au nevoie de un scaun, un perete şi de greutatea propriului corp.

„Există dovezi foarte clare ce atestă că antrenamentul HIIT (high-intensity interval training) oferă toate avantajele antrenamentelor obişnuite, dar într-un timp mult mai redus”, a explicat Chris Jordan, co-autor al studiului şi totodată director în cadrul Human Performance Institute din Orlando, Florida.

De exemplu, cercetările efectuate de oamenii de ştiinţă de la Universitatea McMaster din Ontario au arătat că doar câteva minute de antrenament efectuat la o intensitate apropiată de capacitatea maximă a unei persoane duc la schimbări moleculare în cadrul muşchilor comparabile cu cele observate după câteva ore de alergat sau de mers cu bicicleta.

Acest tip de antrenament, interval training, necesită câteva pauze. Activitatea foarte intensă trebuie însoţită de perioade scurte de recuperare. În programul elaborat de Jordan şi colegii săi, această recuperare are loc în timpul pauzelor de 10 secunde dintre exerciţii. De asemenea, pentru că exerciţiile alternează muşchii din partea superioară a corpului cu cei din partea inferioară, muşchii neantrenaţi au timp să se refacă (motiv pentru care ordinea exerciţiilor este importantă).

Cercetătorii spun că cele 12 exerciţii trebuiesc efectuate în succesiune rapidă, alocând 30 de secunde fiecăruia (între fiecare exerciţiu va exista o pauză de 10 secunde). Pe o scară a disconfortului de la 1 la 10, intensitatea trebuie să atingă pragul de 8, explică Chris Jordan. Cu alte cuvinte, cele şapte minute trebuie să fie neplăcute.

Chiar dacă activitatea fizică intensă nu va fi plăcută, cercetările arată că acest tip de efort duce la reducerea grăsimii corporale, îmbunătăţeşte sensibilitatea la insulină, aduce muşchii într-o condiţie fizică bună şi creşte capacitatea aerobică.

Iată cele 12 exerciţii recomandate de cercetători:

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

5 Comments

  1. Nu este un set de exercitii pentru sedentari dar este pentru incepatori. Cele 12 exercitii sunt foarte bine alese dar pentru a simti ca „ai lucrat”, in cazul in care ai o conditie fizica decenta, sunt necesare cam 3 serii.

  2. O indiotenie mai mare nu am auzit inca. Poate ca o fi bun pentru organism in general dar INIMA, cu inima cum ramane? Cu exercitiile alea ajugi la ruina.
    Nimic nu se compara cu exercitiile cardio….

  3. salvesunt daniela am 38 ani ,, prima de toate faceti fb ca dati indicati pt sanatate, si mai ales ca sfaturi pt exerciti,, sunt foarte bune pt toata lumea ,,chiar si pt cei cu inima trebuie si accele persoane sa faca miscari cat de cat usoare pt inima lor ,,putina micare nu strica la nimeni ,,,mai ales ca se scapa si de stres,,,acum sa incep cu problema ce ma apasa pe mine personal ,, am si eu ceva nemultumire in privinta sanatati mele ,, am doua hernie de disc ,,am facut gimnastica ,,fisioterapia ,, am facut tratament de multe ori cu antidolorifice si injecti si altele dar durerea nu dispare ,,problema e ca nu pot lucra stau 5 min in picioare dar ma lasa picioarele nu am stabilitate ,,in scurte cuvinte am dureri groasnice ,, dupa o perioada de tratament nu mai pot continua cu pastile si altele ,,,as vrea sa stiu si eu daca puteti sa imi dati un consiliu ,,doctori spune ca sa mai suport asa cu dureri ,,ca nu trebuie sa ma operez dar eu nu mai pot ,,,stau in pat si nu fac decat 5 miscari eu durerile nu le mai suport de multe ori trebuie sa fiu insotita de cineva cand merg la cumparaturi ,,ce pot face ?

  4. salvesunt daniela am 38 ani ,, prima de toate faceti fb ca dati indicati pt sanatate, si mai ales sfaturi pt exerciti,, sunt foarte bune pt toata lumea ,,chiar si pt cei cu inima trebuie si accele persoane sa faca miscari cat de cat usoare pt inima lor ,,putina micare nu strica la nimeni ,,,mai ales ca se scapa si de stres,,,acum sa incep cu problema ce ma apasa pe mine personal ,, am si eu ceva nemultumire in privinta sanatati mele ,, am doua hernie de disc ,,am facut gimnastica ,,fisioterapia ,, am facut tratament de multe ori cu antidolorifice si injecti si altele dar durerea nu dispare ,,problema e ca nu pot lucra stau 5 min in picioare dar ma lasa picioarele nu am stabilitate ,,in scurte cuvinte am dureri groasnice ,, dupa o perioada de tratament nu mai pot continua cu pastile si altele ,,,as vrea sa stiu si eu daca puteti sa imi dati un consiliu ,,doctori spune ca sa mai suport asa cu dureri ,,ca nu trebuie sa ma operez dar eu nu mai pot ,,,stau in pat si nu fac decat 5 miscari eu durerile nu le mai suport de multe ori trebuie sa fiu insotita de cineva cand merg la cumparaturi ,,ce pot face ?

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *