Ce trebuie să mânânci la micul dejun să nu te îngraşi

Ce trebuie să mânânci la micul dejun să nu te îngraşi
Ce trebuie să mânânci la micul dejun să nu te îngraşi

 Prima masă a zilei este esenţială, mai ales atunci când vrei să scapi de kilogramele în plus. Specialiştii spun că persoanele care mănâncă de dimineaţă mănâncă mai puţin pe parcursul zilei. De asemenea, micul dejun menţine senzaţia de saţietate mai mult timp. Acest lucru a fost demonstrat şi de oamenii de ştiinţă de la Colegiul din Londra, care au constatat că persoanele care nu mănâncă de dimineaţă slăbesc mult mai greu decât cele care servesc micul dejun. ,,Cine nu sare peste micul dejun, are șanse mai mici să seîingrașe de-a lungul vieții, are performanțe fizice și psihice mai bune, ba chiar copiii rezolvă mai bine probleme de matematică. Însă atenâie: necesarul caloric al zilei ramane același, deci să nu ne considerăm „iertați” dacă mâncăm dimineața și să facem excese..În același timp, faptul că nu ne e foame sau dorim să slăbim nu reprezintă argumente pentru a sări peste masa de dimineață. Dacă nu mâncăm, este probabil ca in jurul orelor 11-12 să apară o senzație intensă de foame care să fie „rezolvată” prin dulciuri sau alte produse hipercalorice,” mai adaugă Corina Zugravu.

Experţii de la Universitatea Missouri au descoperit că un mic dejun bogat în proteine te ajută să te menţii în formă şi îţi reduce pofta de dulciuri şi de alimente nesănătoase.

Organismul are nevoie de proteine pentru întărirea musculaturii şi pentru stimularea arderii grăsimilor. Cele mai importante surse de proteine sunt carnea de curcan şi de vită, ouăle fierte, soia, somonul, lactatele. ,,Proteinele «biciuiesc» metabolismul, pentru utilizarea lor cheltuindu-se cam tot atâtea calorii pe cât aduc ele însele. De aceea sunt indicate în curele de slabire, dar nu pe termen lung”, adaugă Corina Zugravu.

Este foarte important, însă şi la ce oră iei micul-dejun. Expertul în alimentaţie Bogdan Guinea recomandă să mâncaţi prima masă din zi între orele 7 şi 9 dimineaţa, iar la orele 11 prima gustare.

Specialistul a oferit câteva exemple de mic dejun sănătos:

– un bol de cereale integrale cu lapte sau iaurt maximum 2% grăsimi,
– omletă din 7-9 ouă de prepeliţă cu verdeaţă însă nu mai mult de două ori pe săptămână,
– 2 felii de pâine integrală cu zacuscă făcută în casă fără ulei mult,
– 2 felii de pâine cu brânză telemea degresată
La acestea se adaugă posibila cafea sau un fresh de fructe.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

4 Comments

  1. Prostii si aiureli, masa de dmineata NU ingrasa de fel orice ai minca , daca nu mai maninci nimcic pina la cea de prinz

  2. Prostii si aiureli, masa de dmineata NU ingrasa de fel orice ai minca , daca nu mai maninci nimic pina la cea de prinz

  3. Wow daca as manca tot ce spuneti la o singura masa – adica si cereale si felii de paine – ar fi dezastru nici nu as putea nici macar bolul acela sa il termin.
    Dar sper ca v-ati referit alternativ : fie 2 felii cu branza / fie un bol etc / fie 2 felii cu zacusca – ca si asa e f mult pt unii.
    Cat despre omleta – ma intreb cine poate manca asemenea bomba prajita chiar la masa de dimineata inainte sa inceapa o noua zi – poate sa fie facuta si din 2 oua numai . O femeie ceva mai activa nu cred ca poate.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *