Dieta cu calorii negative face minuni pentru sedentari. Slăbești mâncând

Dieta cu calorii negative face minuni pentru sedentari. Slăbești mâncând
Dieta cu calorii negative face minuni pentru sedentari. Slăbești mâncând

Niciun aliment nu are „zero” calorii. Totuși, a fost dovedit științific că alimente bogate în proteine și anumite legume, fructe și mirodenii au proprietăți „miraculoase” întrucât, pentru a le digera, organismul „arde” mai multe calorii decât conțin ele.

Dieta cu calorii negative nu face minuni pentru sedentari

De exemplu, pentru a digera un desert care conține 400 de calorii, organismul consumă doar 150 de calorii, restul de 250 de calorii se depozitează. Însă, dacă mănânci un aliment care conține 100 de calorii, dar organsimul consumă pentru a-l digera 150 de calorii, rezultă arderea a 50 de calorii doar mâncând.

„În mod normal, 100 de grame de broccoli conține 25 de calorii, dar este nevoie de 80 de calorii pentru a fi digerat, ceea ce înseamnă 55 de calorii pierdute (6 grame de grăsime). Există peste 100 de astfel de alimente, printre care ceapa, țelina, morcovul, varza, ananasul, lămâile, căpșunile, grepfrutul, dar și usturoiul, busuiocul, cimbrul, menta etc.”, explică prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi.

Există chiar o dietă a caloriilor negative, care poate fi un regim de slăbire propriu-zis, dar și un stil de viață care să includă aceste alimente negative. Un bol cu căpșuni sau o portocală la micul dejun, un măr la gustare, supă sau friptură de pui ori pește la prânz și salată de crudități la cină, astfel arată o zi cu dieta cu calorii negative.

Nu există limită de cantitate la aceste alimente, din contră, mai mult înseamnămai multe calorii arse, deci mai puține kilograme. Numărul kilogramelor pierdute diferă însă de la persoană la persoană, în funcție de bagajul genetic, vârstă și sex. „Totul trebuie judecat în contextul stilului de viață. Această dietă, ca multe altele, nu poate face minuni dacă nu este personalizată. Dacă ești sedentar, poți să consumi nelimitat alimente cu calorii negative, dar nu slăbești, pentru că nu va exista o balanță. De asemenea, arderile diferă de la copil la bătrân, de la bărbați la femei etc.”, atrage atenția profesorul Mencinicopschi.

Totuși, dieta care conține exclusiv alimente cu calorii negative nu este recomandată pe termen lung, de preferat este ca acestea să fie combinate cu carbohidrați și grăsimi „bune”.

„Atunci când mâncăm un aliment, organismul consumă o anumită cantitate de energie, pe care o folosește pentru mas ticație, în procesul de digestie și absorbție în organism, energie cunoscută drept efect termic al alimentelor. Atunci când mâncăm amestecat, din toate grupele alimentare, cheltuiala energetică e medie, atunci când mâncăm doar proteine, consumul energetic e foarte mare, practic metabolismul bazal este biciuit și crește cu 30%”, explică Corina Zugravu.

Deși eficientă, nici dieta proteică nu poate fi ținută o perioadă foarte mare de timp, întrucât creează dezechilibre.

Lista alimentelor cu calorii negative

  • LEGUME: ceapă, morcov, țelină, castravete, sfeclă, varză, dovlecel, sparanghel, spanac, fasole verde, conopidă, ridiche neagră, ridiche de lună, ardei iute, andive, ruccola, capere, ciuperci.
  • CONDIMENTE: usturoi, busuioc, pătrunjel, tarhon, mărar, cimbru, mentă, salvie, cuișoare.
  • FRUCTE: ananas, lămâie, căpșuni, mango, zmeură, afine, portocale, grepfrut, mere, cireșe, vișine, coacăze, caise, mure, pepene.
  • PROTEINE: carne slabă de pui, vițel, iepure, curcan, pește, lactate degresate, ouă, nuci, alune.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *