Efectul neașteptat al prunelor uscate. De ce recomandă nutriționiștii să le consumați zilnic

Efectul neașteptat al prunelor uscate. De ce recomandă nutriționiștii să le consumați zilnic
Efectul neașteptat al prunelor uscate. De ce recomandă nutriționiștii să le consumați zilnic

Prunele uscate pot fi extrem de utile ca aliment complementar în regimurile de slăbire – este concluzia la care a ajuns un grup de cercetători de la Universitatea din Liverpool.

Oamenii de știință au analizat circa o sută de adulți supraponderali, care nu prea consumau alimente bogate în fibre (element pe care prunele uscate îl au din plin). În cursul unui regim de slăbire de aproximativ 12 săptămâni, un grup de persoane a consumat în fiecare zi o porție de prune uscate, femeile câte 140 g și bărbații 170 g. Un alt grup a urmat aceleași recomandări în privința alimentației și a activității fizice, dar nu a inclus prune uscate în meniul zilnic.

După trei luni, s-a constatat o pierdere medie în greutate de 2 kg la persoanele care consumaseră prune uscate, față de numai 1,5 kg la cei care nu apelaseră la aliment. Circumferința taliei a scăzut, în medie, cu 2,5 cm la cei care au mâncat prune, și cu 1,7 cm la ceilalți.

Efectul consumului de prune uscate asupra greutății s-a manifestat mai pregnant în ultimele patru săptămâni de regim, alimentul fiind în general bine tolerat.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

One Comment

  1. Atât proaspete, cât și uscate prunele conțin doi fitonutrienți, denumiți – neoclorogenic și acid clorogenic -, care au calități antioxidante puternice, distrug radicalii liberi care atacă celulele din organism, fenolii și alți compuși benefici din prune, protejează stratul natural de grăsimi care compun neuronii creierului uman.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *