Efectul neașteptat al prunelor uscate. De ce recomandă nutriționiștii să le consumați zilnic

Efectul neașteptat al prunelor uscate. De ce recomandă nutriționiștii să le consumați zilnic
Efectul neașteptat al prunelor uscate. De ce recomandă nutriționiștii să le consumați zilnic

Prunele uscate pot fi extrem de utile ca aliment complementar în regimurile de slăbire – este concluzia la care a ajuns un grup de cercetători de la Universitatea din Liverpool.

Oamenii de știință au analizat circa o sută de adulți supraponderali, care nu prea consumau alimente bogate în fibre (element pe care prunele uscate îl au din plin). În cursul unui regim de slăbire de aproximativ 12 săptămâni, un grup de persoane a consumat în fiecare zi o porție de prune uscate, femeile câte 140 grame și bărbații 170 grame. Un alt grup a urmat aceleași recomandări în privința alimentației și a activității fizice, dar nu a inclus prune uscate în meniul zilnic.

După trei luni, s-a constatat o pierdere medie în greutate de 2 kg la persoanele care consumaseră prune uscate, față de numai 1,5 kg la cei care nu apelaseră la aliment. Circumferința taliei a scăzut, în medie, cu 2,5 cm la cei care au mâncat prune, și cu 1,7 cm la ceilalți.

Efectul consumului de prune uscate asupra greutății s-a manifestat mai pregnant în ultimele patru săptămâni de regim, alimentul fiind în general bine tolerat.

Punele uscate sunt cunoscute pentru abilitatea lor de a preveni constipatia. Pe langa faptul ca ajuta tranzitul intestinal si astfel scade riscul aparitiei cancerului de colon si a hemoroizilor, fibrele insolubile ofera hrana bacteriilor “prietenoase” din intestinul gros. Cand aceste bacterii fermenteaza fibrele insolubile, produc un mic lant de acizi grasi numiti acizi butirici, care servesc drept combustibil pentru celulele intestinului gros si ajuta la mentinerea sanatatii colonului. Aceste bacterii mai creaza inca doua lanturi mici de acizi grasi, acizii acetici si propionici, care sunt folositi drept combustibil pentru celulele din ficat si muschi.

Acidul propionic poate fi in parte responsabil pentru proprietatile de reducere a colesterolului oferite de fibre. In studiile efectuate pe animale, s-a aratat ca acidul propionic ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sange.

Un studiu publicat in Arhivele de Medicina Interna arata ca un consum ridicat de alimente bogate in fibre, precum prunele uscate, ajuta la prevenirea bolilor de inima. Studiul s-a desfasurat pe o perioada de 19 ani si a inclus 10.000 de participanti americani.

1738 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook