Cinci trucuri prin care preveniți bolile de inimă

Cinci trucuri prin care preveniți bolile de inimă
Cinci trucuri prin care preveniți bolile de inimă

Bolile de inimă reprezintă principala cauză de deces a românilor. Din cauza factorilor de risc anumite persoane sunt mai predispuse la afecțiuni cardiace.

Există două categorii de factori de risc: cei care pot fi controlați și cei genetici, care nu pot fi controlați.

Vestea bună e că starea de sănătate poate fi influențată de de alegerile pe care le facem. Cu ajutorul micilor schimbări ale stilului de viață precum renunțarea la fumat, adoptarea unei diete echilibrate, practicarea exercițiilor fizice și ținerea în frâu a diabetului și a hipertensiunii riscul bolilor de inimă poate fi redus.

1. Renunțarea la fumat

Dacă aveți un risc cardiovascular crescut, cel mai important pas pentru prevenirea afecțiunilor inimii este renunțarea la fumat. Fumatul este unul dintre cei mai importanți factori de risc pentru bolile coronariene, atacurile de cord și accidentele vasculare cerebrale.

Fumatul duce la depunerea plăcilor pe pereții arterelor, care cauzează ateroscleroză. De asemenea, agravează alți factori de risc ai bolilor de inimă. Crește tensiune și reduce nivelul colesterolului bun.

Efectele renunțării la fumat apar destul de repede: tensiunea arterială scade și circulația sanguină se îmbunătățește. După un an fără țigări, riscul cardiovascular se reduce cu 50%.

2. Dieta echilibrată

Alimentația joacă un rol important în prevenirea bolilor de inimă. Cercetătorii spun că și în cazul în care aveți un istoric familial sau predispoziție genetică la boli de inimă, o dietă echilibrată reduce considerabil riscul. Cele mai recente cercetări au scos la iveală că o alimentație bogtă în fructe și legume proaspete, cereale integrale și acizi grași omega 3, ajută la prevenirea afecțiunilor cardiovasculare.

O dietă sănătoasă presupune evitarea sau limitarea anumitor alimente care agravează bolile de inimă precum: alimentele cu conținut mare de zahăr și sare, băuturile alcoolice și alimentele care conțin grăsimi hidrogenate.

3. Exercițiile și slăbitul

Împreună cu dieta, exercițiile fizice și menținerea unei greutăți echilibrate sunt vitale pentru reducerea tensiunii arteriale și prevenirea bolilor de inimă. De obicei, experții recomandă 30 de minute de exerciții pe zi sau 30-50 de minute de exerciții aproape în fiecare zi. Exercițiile nu trebuie să fie neapărat intense, activitățile simple precum plimbatul câinelui sau curățenia în casă sunt suficiente. Secretul e să vă mențineți activ.

4. Controlarea diabetului

Diabetul este un factor de risc serios pentru bolile de inimă. Afectează multe organe în corp dacă nu este tratat și poate duce la bola arterială periferică, accident vascular cerebral și alte complicații.


5. Scăderea tensiunii arteriale

Hipertensiunea este unul dintre factorii de risc ai bolilor de inimă. Ca să o țineți în frâu trebuie să adoptați o dietă sănătoasă , să faceți exerciții fizice, să vă mențineți o greutate sănătoasă și să evitați stresul și fumatul. Una dintre cele mai bune modalități prin care vă puteți reduce tensiunea arterială e să limitați consumul de sare și de alcool.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *