Sari la conținut

Alimente pe care NU trebuie să le mănânci după ora 19.00. Riscurile sunt mari

Alimentația în exces poate duce la inflamații cronice
Sursa foto: arhiva Doctorul Zilei
Adoptarea unor alegeri alimentare echilibrate și promovarea activității fizice regulate pot juca un rol crucial

Alimente pe care NU trebuie să le mănânci după ora 19.00. Riscurile sunt mari

Alimentația joacă un rol esențial în starea noastră de sănătate. Cei mai mulți dintre noi știm că nu este bine să mâncăm înainte de culcare sau că nu trebuie să mâncăm alimente greu de digerat, dar există și unele alimente sau preparate care, deși par inofensive, ne pot afecta calitatea somnului.

Potrivit CSID, există o listă destul de mare cu alimente și băuturi ce nu trebuie să consumăm seara? Iată lista, trebuie să le eviți dacă vrei să ai un somn liniștit.

Brânzeturi

Brânză conține un aminoacid care, odată ajuns în organism, provoacă reacții care alungă starea de somn. În cazul persoanelor intolerante la lactoză, brânza poate provoca diverse neplăceri la nivel gastrointestinal.

Produse cu mult zahăr (înghețată, biscuiți, cereale îndulcite etc.) – zahărul duce, evident, la creșterea glicemiei, dar și la creșterea cortizolului, cunoscut drept hormonul stresului, ceea ce nu ne va permite să adormim ușor.

Grapefruit, roșii

Aciditatea din acestea poate provoca arsuri stomacale.

Băuturi alcoolice

deși este adevărat că ne ajută să adormim rapid, alcoolul nu este recomandat înainte de somn pentru că deși vom dormi, nu ne vom odihni.

Cola, cafea, ceai verde

Aceste băuturi conțin cafeină, un excitant al sistemului nervos. Consumând aceste băuturi înainte de a merge la culcare nu vom reuși să adormim.

Ciocolata conține cafeină, mai ales cea amăruie, așa că evitați să o consumați înainte de culcare.

Fast food. Produsele de acest tip duc la creșterea glicemiei, arsuri la stomac, reflux gastroesofagian, balonare, astfel că veți adormi foarte greu. Pe lângă asta, produsele de tip fast food sunt oricum foarte nocive.

Alimente picante. Deși pot fi sănătoase, ele nu trebuie să fie consumate seara, pentru că pot provoca arsuri. Totodată, capsaicina din ardeiul iute duce la încălzirea organismului, ceea ce împiedică somnul.

Medicii nutriționiști nu recomandată să se consume la cină. Provoacă balonare și arsuri.

Fructe deshidratate. Conțin fibre, dar nu și apă, fapt care poate provoca balonare și crampe.

Gumă de mestecat mentolată,  poate provoca arsuri și are efect laxativ.

Ce alimente sunt permise consumului după ora 19.00?


Specialiștii recomandă să consumăm seara alimente și băuturi ușoare, prietenoase cu stomacul.

Printre acestea se numără supa de pui cu tăiței, cartofi dulci la cuptor, orez, pește, banane, iaurt, lapte cald, carne de curcan, ceai de tei, sunătoare sau valeriană.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel