marți, iulie 27, 2021

Remedii constipație. Constipația e o problemă cu care oricine se confruntă ocazional din cauza alimentelor pe care le consumă sau le evită, alegerilor privind stilul de viață, a anumitor medicamente sau

a unor afecțiuni. Pentru mulți, cauza constipației  este necunoscută. Aceasta este cunoscută sub numele de constipație idiopatică cronică.

Constipația se caracterizează prin următoarele simptome:

  • mai puțin de trei scaune pe săptămână;
  • scaune tari, uscate sau noduroase;
  • dificultate sau durere la eliminarea scaunelor;
  • senzația că intestinul nu s-a golit de tot.

Constipația poate fi ameliorată cu anumite remedii naturale. Însă, dacă persistă mai mult de câteva săptămâni, e indicat să mergeți la medicul de familie sau la medicul interniste pentru o evaluare.

Consumați mai multe

fibre, în special fibre solubile, nefermentabile

Pentru a trata constipația, medicii le recomandă adesea oamenilor să mărească aportul de fibre dietetice. Există multe fibre dietetice diferite, dar, în general, acestea se încadrează în două categorii  principale: fibre insolubile și fibre solubile.

Fibrele insolubile – prezente în tărâțe de grâu, legume și cereale integrale – adaugă volum în scaune și pot ajuta la eliminarea lor mai rapidă și mai ușoară prin sistemul digestiv.

Fibrele solubile – prezente în tărâțe de ovăz, orz, nuci, semințe, fasole, linte și mazăre,

precum și unele fructe și legume – absorb apă și formează o pastă asemănătoare gelului, care înmoaie scaunele și le îmbunătățește consistența.

Fibrele solubile nefermentabile, cum ar fi psyllium, sunt cea mai bună alegere pentru tratarea constipației. O cercetare din 2020 a constatat că psyllium este de 3,4 ori mai eficient decât tărâțele de grâu insolubile pentru tratarea constipației.

Mihaela Bilic: prunele conțin cantități mari de fibre

”In prune gasim multe minerale (potasiu, magneziu, calciu, fier) si fitonutrienti cu actiune tonica pentru organism. Continutul mare de fibre (celuloza si pectina) le

confera proprietati laxative iar faptul ca sunt alcaline le face usor de tolerat chiar si de cei cu sensibilitate digestiva.
Prunele sunt dulci dar o parte din zaharul pe care il contin e reprezentat de sorbitol. Acesta e un alcool al zaharului care nu poate fi absorbit si ca urmare ramane in intestin stimuland tranzitul alimentar.

Prunele sunt un remediu natural impotriva constipatiei si pot fi consumate ca desert in cadrul curei de slabire. Satisfac nevoia de dulce si tin de foame asa ca faceti o cura de prune daca vreti sa “neutralizati” efectele regimului all-inclusive de

peste vara,” a explicat medicul nutriționist Mihaela Bilic.

Beți destulă apă

Deshidratarea poate duce la constipație. Pentru a preveni acest lucru, este important să beți suficientă apă și să rămâneți hidratați.

Atunci când o persoană este constipată, consumul de apă minerală carbogazoasă poate fi de ajutor. Unele studii au descoperit că apa minerală carbogazoasă este mai eficientă decât apa plată pentru ameliorarea constipației.

Atenție! Băuturile dulci, sucurile carbogazoase nu au același efect, din contră, pot agrava constipația.

Faceți mișcare!

Încercați să faceți exerciții ușoare – cum ar fi să faceți plimbări regulate, să înotați, să mergeți cu bicicleta sau să faceți jogging – pentru a ameliora constipația.

Consumați alimente probiotice sau luați suplimente probiotice

Probioticele pot ajuta la prevenirea constipației cronice. Probioticele sunt bacterii vii, benefice, care apar în mod natural în intestin. Acestea includ Bifidobacteria și Lactobacillus.

Oamenii își pot crește nivelul consumând alimente probiotice. Unele persoane care au constipație cronică au un dezechilibru de bacterii în intestin. Consumul mai multor alimente probiotice ar putea ajuta la îmbunătățirea acestui echilibru și la prevenirea constipației.

O cercetare din 2019 a constatat că administrarea de probiotice timp de 2 săptămâni poate ajuta la tratarea constipației, crescând frecvența și consistența scaunelor.

Alimentele prebiotice includ:

  • iaurt,
  • murături,
  • kimchi

Stați corect pe toaletă

Cercetătorii au făcut studii, iar rezultatele au arătat că poziţia corectă pentru a defeca este cea pe vine, cu genunchii flexaţi spre abdomen, astfel încât spaţiul intra-abdominal se reduce, presiunea creşte şi astfel ajută eliminarea dejecţiilor.

„Ce e de făcut, ne întoarcem la WC-ul turcesc? Puțin probabil. Există însă o soluție simplă și practică: un taburet pe care să ținem picioarele atunci când suntem așezați pe vasul de toaletă. Genunchii se ridică cu 25-30 cm, iar unghiul dintre abdomen și picioare (unghiul anorectal) se modifică de la 90 ° la 35 °, deblocând evacuarea colonului,” adaugă dr. Bilic.

Ultimele stiri

Parteneri