Cele mai sănătoase tipuri de carne recomandate de nutriționiști

Cele mai sănătoase tipuri de carne recomandate de nutriționiști
Cele mai sănătoase tipuri de carne recomandate de nutriționiști

Pentru cei care vor alternative la porc, carnea de pasăre e varianta cu beneficii maxime. Conţine proteine care repară ţesuturile corpului, vitamine şi acizi esenţiali. Totodată, are un conţinut scăzut de grăsimi dăunătoare, fiind recomandată în dieta celor care au colesterolul ridicat.

Există însă mai multe variante disponibile pe piaţă, unele având calităţi mai ridicate.„Dintre toate tipurile de carne de pasăre, struţul şi curcanul sunt cele mai bune, după părerea mea. Carnea de curcan e bogată în acizi linoleici conjugaţi care au proprietatea de a redistribui grăsimea şi are acţiune anticancerigenă. În plus, faţă de curcan, carnea de struţ e bogată în grăsimi omega 3 cu lanţ lung, acizi graşi esenţiali, care asigură o bună funcţionare a creierului, a inimii şi întăreşte sistemul imunitar”, afirmă prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. Aceste tipuri de carne nu trebuie prăjite.

Cât priveşte carnea de pui, Mencinicopschi recomandă puiul ecologic. „Acesta este certificat ca atare prin eticheta dreptunghiulară cu frunzuliţa UE şi cu sigla de identificare a organismului care a făcut certificarea. Puiul ecologic are o carne sănătoasă şi este uşor de digerat, cu o valoare nutritivă ridicată. Spun acest lucru pentru că puiul ecologic e crescut întrun sistem monitorizat, păsările sunt hrănite la sol, au acces la iarbă şi la nisip, fără antibiotice şi hormoni”, a explicat nutriţionistul. El mai spune că, la nevoie, se poate consuma şi pui cumpărat de la supermarket, cu menţiunea că persoanele care suferă de reumatism, afecţiuni cardiace, sau au un nivel ridicat al colesterolului să îndepărteze pieliţa înainte de prepararea cărnii. „E bogată în acizi graşi omega 6 proinflamatori care au şi acţiune cancerigenă. Sau se poate prăji carnea respectivă dar în ulei nehidrogenat de palmier. Acest ulei nehidrogenat este rezistent la prăjit, se poate chiar prepara carnea de pui alături de peşte fără să se împrumute mirosurile”, a explicat Mencinicopschi. Cât priveşte cantităţile, puiul trebuie consumat cu moderaţie, de 2-3 ori pe săptămână în porţii de 100-150 de grame.

65% din români consumă aproape zilnic carne de pui, cantitatea medie lunară fiind de 2-3 kilograme, arată un studiu făcut de Transavia. Majoritatea preferă pieptul de pui. „Dintre toate tipurile de carne de pasăre recomand puiul de crescătorie”, spune prof. dr. Nicolae Hâncu. Carnea de pasăre ar trebui mâncată de trei ori pe săptămână, în porţii de 100-150 de grame. „Joi şi vineri se pot mânca legume şi paste brune, includ aici şi orezul negru. Sâmbăta şi duminica mâncaţi peşte”, adaugă nutriţionistul.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

2 Comments

  1. Si eu va recomand sa mancati cat mai mult peste. Cel mai bun peste este …porcul! Un gratar de porc cat o ureche de bivol sau cat un capac de WC , cu garnitura de cartofi la cuptor cu unt si cascaval razuit. Cu antemergator 100 ml. palinca de minim 50% vol alc. si postcombustie cu 1-3 pahare de vin rosu sec si tare.Va garantez ca scapati de colesterol cata ai zice …porcule!

  2. A facut omega 6, anti inflamator si anti cancerigen ca fiind invers…

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *