Crezi că dacă îți pregătești broccoli, mănânci sănătos? Dacă nu îl prepari corect, e degeaba

Crezi că dacă îți pregătești broccoli, mănânci sănătos? Dacă nu îl prepari corect, e degeaba
Crezi că dacă îți pregătești broccoli, mănânci sănătos? Dacă nu îl prepari corect, e degeaba

Broccoli are câteva proprietăți uimitoare. Este o cruciferă care luptă cu cancerul. Dacă îl fierbeți, își pierde toți nutrienții.

Dacă și dumneavoastră pregătiți broccoli prin fierbere, este momentul să schimbați metoda. Așa își pierde toți nutrienții.

Broccoli abundă în vitamine. Vitamina B12, B6, vitamina C. Prin fierbere, toate vitaminele și nutrienții se pierd, inclusiv cele care luptă cu cancerul, ca de exemplu, glucozinolați.

Vitaminele solubile vor colora apa în care fierbeți broccoli, dar nu este o idee bună să beți această apă, doar dacă ați cumpărat leguma bio, întrucât și pesticidele se transferă în apă. Legumele bio sunt însă mult mai scumpe.

Cea mai bună variantă de a pregăti broccoli este să îl înăbușiți. Experții spun că prin metoda la abur se păstrează toate calitățile legumei. Cel mai ușor este să îl puneți într-un castron la microunde, acoperit cu o altă farfurie, 3 minute. Asta dacă nu aveți steamer.

Tăiați broccoli în bucăți, pentru a se pătrunde. Adăugați puțină apă, acoperiți și introduceți în cuptorul cu microunde. După 3 minute, veți avea un broccoli înăbușit, sănătos și gustos.

Dacă nu vă place la cuptorul cu microunde, folosiți metoda clasică de înăbușire, la bain marie, adică la baia de abur. Așa nu se va fierbe, iar gustul va fi fabulos.

Mare grijă însă. Pentru a fi o masă sănătoasă, nu adăugați sosuri pline de calorii. E suficient să condimentați cu sare și piper și să stoarceți jumătate de lămâie. Este garnitura ideală pentru un fel principal, nutritiv și ușor. Acompaniază cu succes orice tip de pește sau de carne.

Și nu uitați, verde înseamnă sănătate.

17 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook